Chcesz wyróżnić swoje produkty na tle konkurencyjnych? Zależy Ci na tym, aby uzyskały one odpowiednią ochronę na czas transportu? Pomyśl o opakowaniach na zamówienie! Zobacz, jakie rodzaje opakowań można obecnie zamówić na wymiar oraz z usługą pełnej personalizacji.
Opakowania – gotowe i na zamówienie
Dzisiaj opakowania można podzielić na dwie główne kategorie, czyli na gotowe opakowania, które można kupić od ręki u producentów, a także na opakowania, które są przygotowywane na indywidualne zamówienie. Wtedy producent opakowań tworzy je właśnie z myślą o danym kliencie.
Opakowania na zamówienie stosowane są z różnych przyczyn, na przykład wtedy, gdy:
- produkt ma nietypowe wymiary i nie pasuje do standardowych opakowań
- produkt musi uzyskać dodatkową ochronę przed uszkodzeniem
- celem jest nadanie opakowaniu unikatowego wyglądu
- opakowanie ma być uzupełnione o personalizowane nadruki
Wobec tego dzisiaj opakowania na zamówienie są bardzo popularne i na ich wykonanie decyduje się wiele firm.
Rodzaje opakowań na wymiar – co wybrać?
Kategoria opakowań na zamówienie włącza różne rodzaje materiałów opakowaniowych o zróżnicowanych właściwościach. Co może zaoferować producent opakowań?
Najczęściej opakowania na zamówienie powstają z tektury i kartonu. To tanie, ekologiczne i wytrzymałe materiały o bardzo szerokim zastosowaniu. Nadają się one również do pełnej personalizacji.
Również producent opakowań może przygotować je na zamówienie z tworzyw sztucznych. W tym celu stosowane są różnego rodzaju folie oraz sztywne tworzywa, które mogą być też formowane termicznie, by dopasować je do produktów.
Oczywiście, można też spotkać się z prestiżowymi opakowaniami innych typów, na przykład wykonanymi z drewna, skóry.
Możliwości dopasowania opakowań do towarów – co oferują producenci?
Opakowania na zamówienie można dopasować do produktów pod praktycznie każdym względem, co powoduje, że dają one optymalną ochronę przechowywanym w nich produktom i również mogą pozytywnie wpłynąć na ich wygląd.
Producenci mogą zatem przygotować opakowania w konkretnych wymiarach, które będą charakteryzowały się właściwym dopasowaniem do danego towaru. Wewnątrz opakowań mogą być też umieszczone specjalne wkładki, które dodatkowo stabilizują, zabezpieczają i wzmacniają opakowanie.
Można wybrać konkretny sposób zamykania opakowania. Opakowania mogą być również uzupełnione o dodatkowe elementy, na przykład okienka, zamknięcia w formie magnesów, wstążek.
Personalizacja opakowań – druk i uszlachetnianie
Również producent opakowań może dopasować opakowania do potrzeb klientów pod względem ich personalizacji, na przykład można wykonać na nich nadruki, ale też wykorzystać różne techniki ich uszlachetniania dla jeszcze ciekawszego, bardziej prestiżowego wyglądu.
Nadruki mogą być wykonane bezpośrednio na opakowaniach, a także mogą być one umieszczone na papierach i na foliach, którymi okleja się, czyli kaszeruje opakowania. Kaszerowanie pozwala wtedy na dodatkowe wzmocnienie opakowań.
Pod kątem uszlachetniania można zastosować różne rodzaje technik, na przykład jak złocenie, srebrzenie, lakierowanie wybiórcze, stosowanie lakierów błyszczących, matowych czy satynowych, tłoczenie.
Jak zlecić wykonanie opakowań na zamówienie?
Obecnie opakowania na zamówienie wykonuje wiele firm. Do przygotowania opakowań konieczne jest posiadanie projektu i uzgodnienie z producentem szczegółów wykonania zamówienia.
Istnieje również możliwość zamówienia opakowań personalizowanych i wykonanych na wymiar za pomocą internetu. W realizacji zlecenia pomoże producent opakowań przyjmujący zlecenia online za pomocą swojej strony internetowej.