Za pomocą windy transport bliski w firmie może stać się jeszcze łatwiejszy. Kiedy warto zdecydować się na jej zamontowanie? Sprawdź główne rodzaje wind oraz ich zalety, a także zobacz, jak złożyć zamówienie na windę do firmy!
Kiedy warto zdecydować się na montaż windy w firmie?
Winda, a dokładnie urządzenie dźwignicowe tego typu może spełniać zróżnicowane funkcje. Jej zadaniem jest przede wszystkim pomoc w transporcie bliskim towarów oraz osób, które mogą wtedy łatwo poruszać się pomiędzy kondygnacjami.
Montaż windy w firmie będzie przede wszystkim wskazany wtedy, gdy pojawiają się trudności związane z transportem między kondygnacjami. Dotyczyć może to między innymi używanych w firmie materiałów, półproduktów, a także gotowych produktów. Dzięki windom można wtedy transportować również te umieszczane na paletach bezpośrednio do celu na konkretnej kondygnacji.
Również montaż windy może być bardzo dobrym rozwiązaniem z punktu widzenia pracowników, którzy mogą wtedy łatwo dotrzeć do celu na konkretnej kondygnacji bez potrzeby używania schodów. W wyższych budynkach jej zamontowanie będzie więc niezbędne.
Dodatkowo windy mogą być też używane w celu łatwiejszego transportowania konkretnych przedmiotów o mniejszych gabarytach, na przykład warto wskazać tutaj na windy gastronomiczne.
Rodzaje wind stosowanych w firmach
Do najczęściej używanych rodzajów wind w firmach zaliczane są głównie:
- windy towarowe – mają one na celu bezpieczne przenoszenie towarów, na przykład towarów na paletach, dlatego cechują się dużą powierzchnią i wysokim udźwigiem
- windy osobowe – przeznaczone do transportu osób, często mają reprezentacyjny wygląd, na przykład są przeszklone
- windy towarowo-osobowe – spełniają jednocześnie dwie z powyższych funkcji
- windy gastronomiczne – przeznaczone do transportowania posiłków, używane w piętrowych obiektach gastronomicznych
- windy szpitalne – rodzaj wind przystosowanych do transportu osób na łóżkach szpitalnych, używane są też w prywatnych domach opieki, prywatnych klinikach
Jak kupić windę do firmy?
Aby zamówić windę przeznaczoną do użytku w firmie, konieczne jest przede wszystkim zapoznanie się z różnymi ofertami producentów. Teraz można również zrobić to całkowicie przez internet, co powala na łatwe wyszukanie producentów, sprawdzenie ich oferty, opinii na ich temat.
Następnie można skontaktować się z paroma wybranymi producentami, którzy oferują windy Kraków czy w innej miejscowości, aby otrzymać indywidualną wycenę. Na jej podstawie można wtedy zdecydować, gdzie złożyć swoje zamówienie.
Producent może zająć się wtedy kompleksowo wszystkimi kwestiami związanymi z wykonaniem windy na wymiar, na przykład przygotowaniem projektu, pomocą w formalnościach, wykonaniem konstrukcji i jej montażem. Również może on uruchomić windę, właściwie ją skonfigurować i dbać o jej prawidłowe działanie dzięki regularnym serwisom i przeglądom.
Jaka jest cena windy firmowej?
Trudno jednoznacznie określić, ile będzie kosztowało wykonanie windy, ponieważ ceny są zróżnicowane. Wpływają na nie typ windy, wymiary szybu windowego, sposób jej zasilania, a także materiały, z których jest ona wykonana.
Zwykle koszty rozpoczynają się od około 35 tysięcy złotych przy mniejszych konstrukcjach, natomiast te większe mogą być już wydatkiem powyżej 100 tysięcy złotych.
Gdy zatem firma pracuje na kilku kondygnacjach i pojawiają się problemy z przetransportowaniem materiałów czy produktów, zamówienie windy może być strzałem w dziesiątkę. Winda sprawdzi się też w firmach, które działają w budynkach piętrowych, ponieważ wspiera wtedy poruszanie się pracowników. Jest to zatem korzystna inwestycja, gdy celem jest ułatwienie pracy i zwiększenie jej bezpieczeństwa!