Aby korzystać z profesjonalnej i szybkiej obsługi IT, nie trzeba zatrudniać informatyka. Zobacz, co oferują firmy outsourcingowe!
Outsourcing w branży IT jest bardzo popularną formą prowadzenia wsparcia. W tym przypadku obsługa informatyczna polega na przekazaniu obowiązków działu IT firmie zewnętrznej, która dysponuje odpowiednimi zasobami – przeszkolonymi i doświadczonymi pracownikami, zapleczem sprzętowym, procedurami. Jakie dokładnie usługi mogą zaoferować firmy outsourcingowe w obszarze IT?
Kompleksowa obsługa informatyczna – pełna pomoc IT dla firm
To obsługa IT, która obejmuje najszerszą gamę usług, dzięki czemu może ona zapewnić pełne wsparcie dla wybierającego ją klienta.
Kompleksowa obsługa informatyczna polega w tym przypadku na przekazaniu procesów IT firmie zewnętrznej, co przekłada się na optymalizację kosztów oraz zwiększenie elastyczności działania firmy.
W tym przypadku wsparcie może obejmować zasoby jak bazy danych, oprogramowanie, serwery, sprzęt, sieci, czyli wszystkie elementy składające się na obszar IT przedsiębiorstwa.
Outsourcing IT w tym przypadku może obejmować między innymi:
- doradztwo informatyczne
- błyskawiczny helpdesk
- usuwanie awarii IT w razie pojawienia się problemów
- stałą kontrolę nad zapleczem IT
- dbanie o bezpieczeństwo
- tworzenie sieci
- administracja sieci
- szkolenia pracowników
- cykliczne kontrolowanie i raportowanie
Bardzo często zakres usług, jakie obejmuje obsługa IT w tym wariancie, może być indywidualnie dopasowany do potrzeb przedsiębiorcy.
Gdy celem jest właśnie taka obsługa informatyczna Warszawa jest jednym z licznych miast w Polsce, gdzie można z niej skorzystać. Jest ona też oferowana w innych miastach, dzięki czemu mają do niej dostęp praktycznie wszystkie firmy – na odległość i na miejscu.
Helpdesk IT – szybkie wsparcie na odległość
Dzisiaj coraz większym powodzeniem wśród firm cieszy się też obsługa IT realizowana jako helpdesk. Polega ona w tym przypadku na możliwości otrzymania szybkiego wsparcia w razie pojawienia się codziennych problemów, na przykład dotyczących obsługi sprzętu czy oprogramowania.
Helpdesk IT jest prowadzony przede wszystkim na odległość, na przykład z wykorzystaniem komunikatorów internetowych, telefonu. Aby uzyskać wsparcie, trzeba wtedy przekazać zgłoszenie do firmy prowadzącej usługi IT, a jej pracownicy będą mogli zająć się rozwiązaniem danego problemu.
Gdy potrzebna jest taka obsługa IT Warszawa jest miejscem działalności wielu firm oferujących helpdesk. Atutem jest w tym przypadku brak ograniczeń pod kątem lokalizacji, ponieważ pomoc jest dostępna w praktycznie każdym miejscu.
Audyty IT – kontrola obszaru informatycznego w firmie
Regularne prowadzenie audytów IT ma bardzo duże znaczenie w przypadku prawidłowego funkcjonowania obszaru informatycznego w przedsiębiorstwie.
Audyty IT polegają na regularnym kontrolowaniu obszaru IT przez doświadczonych audytorów. Audyt może w tym przypadku obejmować różne dziedziny, na przykład może on koncentrować się na bezpieczeństwie informatycznym w firmie lub też na przestrzeganiu procedur. Po przeprowadzeniu audytu przygotowuje się raport, w którym zawierane są jego wyniki wraz z rekomendacjami dotyczącymi dalszego postępowania.
Przeprowadzanie audytów IT jest bardzo istotne, ponieważ dzięki nim można opracować odpowiednie procedury, podwyższyć poziom bezpieczeństwa, a nawet sprawdzać kompetencje zespołu. Pozwalają one dzięki temu na poprawę funkcjonowania firmy pod kątem IT, co w wielu branżach ma kluczowe znaczenie.
Administracja sieci – bezpieczeństwo i sprawne działanie sieci informatycznych
Obsługa informatyczna może również obejmować działania dotyczące sieci informatycznych używanych w firmie. Są one niezbędne nie tylko do dostępu do internetu, ale również komunikacji wewnętrznej.
Myślę, że wielu właścicieli firm zastanawia się nad tą opcją. Moim zdaniem warto jest się nad tym zastanowić. Sam przekalkulowałem sobie koszty zatrudnienia informatyka i skorzystania z usług zewnętrznej pomocy informatycznej na korzyść outsourcingu it.
Poza tym w przypadku zatrudnienia specjalisty pozostaje kwestia rekrutacji, która może być problematyczna. Szczególnie jeśli nie pracujemy w branży i nie wiemy na co zwracać uwagę przy rekrutowaniu takiego pracownika.