Wiele przepisów i aktów prawnych dokładnie reguluje, jak powinny wyglądać i z czego zostać wykonane znaki drogowe, by nawet podczas najbardziej niesprzyjających warunków czytelnie przekazywały konkretną informację – np. zakaz lub nakaz – każdemu uczestnikowi ruchu drogowego.
Materiał
Znaki drogowe, by spełniały formalne wymogi, powinny być wykonane z odpowiednich materiałów. Najcześciej producenci takich rozwiązań – np. polska firma www.wimed.pl – sięgają po blachę ocynkowaną ogniowo lub blachę aluminiową (na lico znaku) oraz stalowe profile lub uchwyty montażowe (do połączenia lica z konstrukcją wsporczą).
Odblask
By znak był widoczny nawet w trudnych warunkach pogodowych – np. w trakcie burzy śnieżnej lub mglistej, zimowej nocy – powinien on zostać pokryty odpowiednią, odblaskową warstwą. Producenci znaków najczęściej sięgają po folie odblaskowe typu 1, typu 2 oraz folie mikropryzmatyczne od wiodących firm.
Wielkość liter i odstępy
By znak drogowy był dobrze widoczny i czytelny, powinien zostać wykonany w zgodzie z obowiązującymi normami, które dokładnie precyzują, jaka powinna być wielkość i grubość liter, a także odstęp i interlinie pomiędzy poszczególnymi literami. Przepisy regulują także, jaka powinna być odległość pomiędzy kolejnymi, ustawionymi na drodze znakami.
Odpowiednia lokalizacja
Znaki drogowe – poza odpowiednimi materiałami i wielkością liter – powinny być także ustawione w widocznym miejscu, które nie zasłania ich części lub całości. Jeśli zasłania je np. drzewo lub też znak został przewrócony lub zabrany, warto zgłosić ten incydent – z reguły takimi sprawami zajmuje się Zarząd Oczyszczania Miasta.